مردان و زنان جوان بیشتر مستعد ابتلا به سرطان سینه هستند زنان باید ماموگرافی را جدی بگیرند


آفتاب نیوز :

پوریا عادلی امروز (یکشنبه 9 مهرماه) در جمع خبرنگاران با بیان اینکه سرطان سینه یکی از سرطان های قابل درمان است، گفت: اگر به موقع تشخیص داده شود، چگونه درمان می شود؟

وی میزان ابتلا به سرطان سینه در زنان را 100 برابر مردان خواند و افزود: مهم ترین عامل این نوع سرطان تشخیص به موقع آن است اما زمانی که این بیماری به سطح بالاتری می رسد همه کارها برای درمان سرطان انجام می شود. بیمار فقط تسکین دهنده است.

این فوق تخصص پرتو انکولوژی گفت: با توجه به اینکه علم پیشرفت کرده و داروهای مختلفی وارد بازار شده است، تنها دو سال تا چهار سال می توانیم عمر بیمار را افزایش دهیم و این تشخیص زودهنگام برای ما بسیار مهم است.

وی بیان کرد: شیوع سرطان سینه در کشورهای پیشرفته بیشتر است، از نظر جغرافیایی هر چه از شمال به غرب و به مرکز و جنوب ایران حرکت کنیم این بیماری شیوع بیشتری پیدا می کند. خوشبختانه در اصفهان بیشتر توده هایی که از سرطان سینه می بینیم توده های کوچک هستند.

عادلی با درخواست از همه مردم هشدار داد: در خصوص معاینه فرد سالمی که سابقه فامیلی ندارد اما به سن 40 سالگی رسیده است ماموگرافی انجام دهد. شما نباید از ماموگرافی بترسید، اما ما این مشکل را در مورد درمان سرطان سینه در کشور داریم که زنان مجبور به انجام ماموگرافی هستند، در حالی که خانم ها باید این موضوع را جدی بگیرند. ماموگرافی باید حداقل یک بار در سال انجام شود. متأسفانه جوانان به این سرطان مبتلا می شوند که نگران کننده است.

رسول فاتحی فر، بورسیه جراحی سینه در مورد سرطان سینه نیز گفت: خبرهای خوبی داریم که در آینده ممکن است روش های جدیدتری در درمان سرطان سینه داشته باشیم، روش های سال های گذشته نسبت به امروز بسیار تغییر کرده است و همچنین ایران در این زمینه عقب افتاده است. در تشخیص سرطان مراجعه به پزشک مهم است، پزشک باید شرح حال صحیح را بگیرد و معاینه کند، زیرا بر اساس این معاینه و تشخیص به پاراکلینیک می رویم.

وی افزود: بسیاری از بیمارانی که به ما مراجعه می کنند بدون صحبت درخواست ام آر آی می کنند و انجام ام آر آی واقعا کمکی به ما نمی کند. به نظر من بهتر است قانون را رعایت کنیم. اگر دستورالعمل ها را مرحله به مرحله دنبال کنیم، نتیجه را خواهیم دید.

این همکاری جراحی سینه تاکید کرد: سرطان سینه در آقایان هم وجود دارد با این تفاوت که زودتر تشخیص داده می شود اما مشکل اینجاست که فکر می کنیم سرطان سینه نمی گیریم و دنبال درمان آن نمی رویم. درست است که سرطان سینه در مردان شایع نیست، اما تنها زمانی مراجعه می کنیم که علائم آن قابل مشاهده باشد. در صورت وجود سابقه خانوادگی باید ام آر آی انجام شود.

Brendon Rice

نادر موسیقی لاعلاج. خالق تایید شده متعصب تلویزیون پیشگام غذا. یک قهوه ساز به طرز خشمگینی فروتن.

تماس با ما