ماجرای رادوشویچ و پرسپولیس چرا ماجرای استقلال درس عبرت نشد؟ روز جدید

این یک ویژگی بد فرهنگ ما است که از مردم استقبال می کنیم و آنها را به آنجا می فرستیم. وقتی کسی ما را ترک می‌کند، به تمام خاطرات گذشته نگاه می‌کنیم، همانطور که وقتی کسی می‌آید، به کارنامه و عملکرد او اهمیتی نمی‌دهیم، او را با تعارف می‌باریم.

در دعوای پرسپولیس و رادوشویچ طرفین بدترین حرف ها را به هم می زنند و نمی دانیم کدام درست است. پرسپولیس می گوید؛ «رادوسویچ پول و جان می گیرد و به پرسپولیس توهین می کند» و رادو مدعی شد قرمزها برای او رسید جعلی ارسال کرده اند. اگر چنین است، چه فاجعه ای! نه تنها به خاطر بی اخلاقی این کار، بلکه به خاطر اینکه استگل پارسال این راه را رفت و دیدیم چه شد! یعنی کمی یادگیری و دیدن تجربه دیگران در اخلاق ما نیست؟

باشگاه پرسپولیس می گوید: یک مرد ساده آمد و پول زیادی از ما گرفت و دست بردار نیست! خوب اگر اینطور است تقصیر کیست که با آدام دوزار قرارداد میلیاردی بست؟ یک خارجی به فوتبال ما آمد و سال ها در «پرسپولیس» بازی کرد، اصلا بازی نکرد و فقط نیمکت نشین شد، سوال اینجاست که آیا او توریست بوده و خودش به ایران آمده است؟ بلیت هواپیما خرید و به تهران آمد و در پرسپولیس تمرین کرد؟

شخصی خواست و با او قرارداد بست و این جیب چه خوب باشد چه بد باید از آن شخص مطالبه کرد. رادوشوویچ یک بازیکن معمولی بود که 3-5 هزار یورو درآمد داشت اما با 180 هزار یورو قرارداد امضا کرد! چرا باید به فردی که چنین شماره ای را ارسال کرده است حمله کنیم؟

اگر به یکی از ما گفته شود که از امروز 10 برابر دیروز به شما پول می دهیم و هیچ کار اضافی نمی خواهیم، ​​کدام یک از ما این پیشنهاد را رد می کنیم؟ اجنبی که هیچ پیوند خونی و خاکی و فرهنگی با ایران و ایرانی ندارد چرا نباید قبول کند؟

رادو سال ها در ذخیره بود و همه حرفه ای بودن او را تحسین می کردند. حواشی هم نکرد و بعد قرارداد 180 هزار یورویی اش را به یک میلیون یورو رساندیم! حالا که پولش را می خواهد، آدم بدی شده است؟

این داستان بیگانه هراسی نیست، مرغ همسایه غاز نیست. برای مدیران ما مشکل است و برای بازیکنان و مربیان هم همینطور. وقتی با بازیکنی 300 میلیون و 9 میلیارد قرارداد می بندیم، فرقی نمی کند شهروند یا پاسپورت چه کشوری باشد. این بازیکن به آن پول امیدوار است و طبق قوانین بین المللی باشگاه باید این پول را پرداخت کند.

در مورد رادو هم یک بار دیگر نشان دادیم که گل را از دست داده ایم. باشگاه «پرسپولیس» علیه او بیانیه می نویسد و این بازیکن را به مسائل مختلفی متهم می کند. با فرض اینکه حق با شماست و او بدترین فرد روی کره زمین است، می دانید که باید قرارداد او را بپردازید. پس چه اهمیتی دارد که او چه جور آدمی است؟

رادو مانند دیگر خارجی ها دوراندیش است و پل های قدیمی را خراب نمی کند. او در مصاحبه ها و پست های اینستاگرام مدام از خواسته های هواداران می گوید، اما کیست که نداند او برای پول به کشور ما آمده است؟ این سخنان یک تعارف است; چرا باید روی تعریف و تمجید حساب کنید؟

Olive Herman

سفر نینجا. زامبی نرد. متخصص فرهنگ پاپ معتاد آبجو ماون وب کارشناس مغرور غذا تنظیم کننده. دردسر ساز. خالق مشتاق

تماس با ما