باید ببخشم یا زجر بکشم؟


آفتاب نیوز :

سمیرا خلیلی در رابطه با بخشش گفت: بخشش یک موضوع روانی، اجتماعی و زیستی است و موضوع ارتباط واقعی ذهن و جسم است، اما اگر خارج از علم به این موضوع نگاه کنیم و نگاه مردمی به آن داشته باشیم. . ، این یک دیدگاه کاملا اشتباه است.به این دلیل است که انسان بخشش را نشانه ضعف می داند و آنچه در ذهنش شکل می گیرد بخشش کردن، آشتی با کسی است که به من ظلم کرده یا به من صدمه زده است که در واقع تعریف اشتباهی است. در میان مردم ایجاد شد.

وی با اشاره به اینکه بین ذهن آگاهی و گذشت رابطه مستقیمی وجود دارد، ادامه داد: با گذشت می توان اضطراب، افسردگی و حتی اختلالات روانی اساسی را کاهش داد.

این کارشناس ارشد روانشناسی گفت: طبق تحقیقات انجام شده موضوعی به نام خشم سمی داریم که تعریف آن متفاوت است. خشم سالم خشمی است که به طور طبیعی آن را احساس می کنیم و مشکلی نیست، اما وقتی عصبانیت ما پایدار و عمیق شود، برای ما مشکلات جسمی ایجاد می کند. وقتی خشم را کنار می گذاریم، ماهیچه ها شل می شوند، اضطراب کاهش می یابد، انرژی بیشتری داریم و سیستم ایمنی بدن تقویت می شود.

خلیلی افزود: تحقیقاتی انجام شده است که نتایج آن نشان می دهد خشم با خطر ابتلا به بیماری های قلبی ارتباط مستقیم دارد; به عبارت دیگر، در واقع هر چه خشم بیشتر باشد، میزان مشکلات قلبی نیز بیشتر می شود.

وی با بیان اینکه بخشش و بخشش بودن مانند بسیاری از ویژگی های دیگر در برخی افراد بیشتر دیده می شود، خاطرنشان کرد: یعنی بخشش یک ویژگی فطری است و برخی افراد ذاتاً بخشنده تر هستند و روان رنجورخویی بالاتری دارند. . افراد مبتلا به نشخوار فکری، به این معنی که دائماً درگیر وقایع هستند و بیش از حد به رویدادها فکر می کنند، سطوح پایین تری از بخشش را تجربه می کنند.

این روانشناس برجسته تصریح کرد: نکته شگفت انگیزی که هرگز به آن فکر نکردیم این است که با یادگیری یک سری تکنیک می توانیم بخشش را در خودمان افزایش دهیم. یعنی می توانید یاد بگیرید که ببخشید. با افزایش درجه بخشش، سطح استرس کاهش می یابد و با کاهش استرس، علائم بیماری روانی کاهش می یابد. یعنی با تمرین می توانیم ببخشیم تا سلامت روان خود را حفظ کنیم.

وی ادامه داد: اولین قدم برای ایجاد گذشت، ایجاد همدلی است که نقطه شروع خوبی است. همدلی یعنی خودمان را به جای طرف مقابل بگذاریم، حتی زمانی که آن فرد عصبانی یا بد خلق است، تا بتوانیم سطح بخشش خود را افزایش دهیم.

Cornelius Mcgrath

درونگرا. قهوه خور. کاوشگر. متخصص تلویزیون بشارت بیکن لاعلاج. طرفدار فرهنگ پاپ

تماس با ما