آیا تسلا بیت کوین را تصاحب خواهد کرد؟


آفتاب نیوز :

در فوریه 2021، تسلا با تزریق 1.5 میلیارد دلار به بیت کوین، زمانی که ارزش دارایی دیجیتال حدود 34000 دلار بود، خبرساز شد. این سرمایه گذاری نقش مهمی در روند صعودی داشت و تا پایان سال قیمت بیت کوین به 69000 دلار رسید.

به گزارش بیزینس، اما همه چیز خوب نبود. نگرانی در مورد پیامدهای زیست محیطی استخراج بیت کوین، عمدتاً به دلیل اتکای آن به سوخت های فسیلی، ماسک را بر آن داشته تا در استراتژی بیت کوین تسلا تجدید نظر کند.

تسلا در سه ماهه اول سال 2021، 4320 بیت کوین منتشر کرد و در سه ماهه دوم سال 2022، این شرکت حدود 75 درصد از بیت کوین های باقی مانده خود را به فروش رساند که متأسفانه با کاهش 48 درصدی قیمت مواجه شد.

تسلا که اکنون سومین دارنده عمومی بیت کوین در جهان است، بازار را با گمانه زنی هایی درباره گام های بعدی خود در این صنعت ترک می کند، اما با توجه به چشم انداز صعودی ایلان ماسک در مورد پتانسیل بیت کوین به عنوان پوششی در برابر ارزهای سنتی فیات، بسیاری بر این باورند که سفر رمزنگاری تسلا به این صورت است. هنوز تمام نشده است.

با این حال، آخرین گزارش هیچ نشانه روشنی از تعهد آینده تسلا به بیت کوین ارائه نمی دهد. تحولات در حال ظهور پیرامون صندوق قابل معامله در مبادلات بیت کوین نشان دهنده افزایش سرمایه گذاری نهادی در آینده نزدیک است. با چنین حمله احتمالی، تسلا ممکن است به جای تأخیر، از فرصت استفاده کند.

علاوه بر این، با عدم اطمینان در اقتصاد ایالات متحده، مانند تورم و افزایش نرخ بهره، گمانه زنی ها در مورد رکود احتمالی افزایش می یابد. در چنین سناریوهایی، تقویت دارایی های بیت کوین می تواند به عنوان یک شبکه ایمنی در برابر این چالش های کلان اقتصادی عمل کند.

یکی از واقعیت هایی که واضح است، تأثیر ایلان ماسک و تسلا در بازار ارزهای دیجیتال است. بازار هر حرکتی را به دقت زیر نظر دارد و به خوبی می‌داند که هرگونه اظهارنظر یا اقدامی از سوی تسلا در مورد بیت‌کوین می‌تواند موج‌های جدی را در سراسر بخش ارزهای دیجیتال ایجاد کند و به طور بالقوه آن را به بالاترین حد خود برساند.

در آخرین به روز رسانی سه ماهه سوم تسلا، داستان ذخیره سازی بیت کوین ادامه یافت. بدون گزارشی از فروش بیت کوین، موضع قاطع تسلا به یک رویکرد استراتژیک برای دارایی های دیجیتال خود اشاره می کند و هم برای دنیای ارزهای دیجیتال و هم برای سرمایه گذاران جذاب است.

ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال جهانی در حال حاضر 1.08 تریلیون دلار برآورد شده است که نسبت به روز گذشته 0.80 درصد کاهش دارد. در حال حاضر 51.21 درصد از کل بازار ارزهای دیجیتال متعلق به بیت کوین است که در روز 0.12 درصد افزایش داشته است.

حجم کل بازار ارزهای دیجیتال در 24 ساعت گذشته 38.35 میلیارد دلار بوده که 17.15 درصد کاهش داشته است. حجم کل امور مالی غیرمتمرکز در حال حاضر 2.18 میلیارد دلار است که 5.70 درصد از کل بازار 24 ساعته ارزهای دیجیتال است و حجم تمام استیبل کوین ها در حال حاضر 36.04 میلیارد دلار است که 93.98 درصد از کل را تشکیل می دهد. ساعات کاری بازار ارز دیجیتال

Damion Young

تحلیلگر. متخصص تلویزیون به طرز خشمگینی فروتن. علاقه مندان به فرهنگ پاپ طرفدار معمولی توییتر

تماس با ما