به دنبال هوای تازه و خنک در اطراف تهران

یادمان باشد مردم روستای پاسکالا و همه روستاهای گردشگری که هر روز پذیرای گردشگران زیادی هستند باید استراحت کنند. هنگام عبور از روستا وارد باغ های شخصی نشوید و تا حد امکان از ایجاد سروصدا در معابر باغ خودداری کنید.

فرهنگ نور:

گردش در طبیعت یکی از آن لذت هایی است که اغلب به افرادی داده می شود که سعی می کنند از اوقات فراغت اندک خود به نحو احسن استفاده کنند. اگر از آن دسته گروه هایی هستید که ترجیح می دهید در مکان هایی با آب و هوای خوب قدم بزنید تا اینکه در خانه بمانید تا استراحت کنید، حتما به سایت بند لاغر نزدیک دربندی تهران سر بزنید.

این مکان برای بسیاری از کوهنوردان و کوهنوردان در تمام روزهای هفته به ویژه روزهای تعطیل که از هیاهوی شهر به سد یخچال پناه می برند، مقصدی محبوب محسوب می شود. این منطقه کوهستانی به دلیل وجود صخره ها و دیواره های بسیار بلند کوهنوردان زیادی را از مبتدی تا متخصص به خود جذب می کند.

آنچه در این سفر یک روزه برای ایجاد خاطره ای فراموش نشدنی نیاز دارید، اول از همه کفش مناسب پیاده روی است، در این سفر می توان از کفش پیاده روی، عینک آفتابی، وسایل آشپزی برای کوهنوردی، میوه و تنقلات نیز استفاده کرد. .

اگر می خواهید از این منطقه منحصر به فرد دیدن کنید، باید توجه داشته باشید که مسیر شروع شما میدان دم است. در سمت چپ، درست در کنار تله سد، مسیر صافی وجود دارد که به سد یخچال منتهی می شود. در بین راه یک کابل بالای سرتان می بینید و پس از رسیدن به آخرین ایستگاه، یک کابل دو طرفه شما را به مقصد می رساند.

در مسیر، طبیعت زیبا و سرسبز این مکان مطمئنا شما را مجذوب خود خواهد کرد. صدای آواز پرندگان و جریان آب در کنار رودخانه، اگر در شب به سمت سد یخچال حرکت کنید، لذت جاده را دو چندان می کند.

کافه کمپینگ باغچه یکی از مکان هایی است که کوهنوردان و کوهنوردان اغلب برای استراحت به آنجا می روند.

در بین راه بوی پونه کوهی وحشی که به شکل ماشین در کنار رودخانه پرورش داده می شود نیز به مشام می رسد. در فاصله نسبتا کمی برای رسیدن به سد یخچال، چشمه جعفر را در سمت چپ جاده خود دارید که می توانید آب مورد نیاز خود را از این چشمه تهیه کنید و لب هایتان را تازه کنید، آبی بسیار خنک و مطبوع برای استفاده بعد از آن. بگذارید صعود نسبتا طولانی برای مدت طولانی دلپذیر و شاد باشد.

آنچه در نزدیکی بندیه چال به چشم می خورد وجود سنگ های ریز و درشت پراکنده در اطراف است و کاملاً مشخص است که این سنگ ها چسبیده یا متصل به کوه نیستند بلکه به دلایلی مشخص نیست که از ارتفاع هستند. افتاده به این مکان، اگر علاقه مند به دیدن این تکه سنگ ها از بالا هستید، می توانید آن ها را از جاده شیرپلا مشاهده کنید.

وقتی به منطقه سد یخچال طبیعی رسیدید، قطعا با کوهنوردانی در حال بالا رفتن یا پایین آمدن از صخره های بسیار مرتفع مواجه خواهید شد.

جالب است بدانید که برخی از این سنگ ها به نام هایی هستند که می توان از دیوارهای شروین، آلبرت، مریم و چکمه نام برد.

بهتر است صبح زود به این مکان بیایید تا از مناظر زیبای یخچال نهایت استفاده را ببرید. بهترین مکان برای استراحت در این منطقه بدون شک سایه صخره های بزرگ است.

پس از کمی استراحت و نوشیدن چای می توانید به دربند بازگردید اما این بار می توانید مسیری متفاوت را انتخاب کنید، مسیری که از دهکده گردشگری قدیمی پشت قلعه می گذرد.

روستایی بسیار زیبا با آب و هوای خوب و جاذبه های گردشگری فراوان. این روستا در تمام کوچه پس کوچه هایش کافه های بسیار زیبا و دلنشینی دارد.

در بیشتر کافه های این روستا گلدان ها یا گلدان های سفالی پر از گل های طبیعی وجود دارد که بوی این گل ها همه را در تمام فضا خوشحال و سرمست می کند.

مغازه ها و مغازه های گوشه و کنار خیابان این روستا انواع نان و لبنیات، سبزی های محلی، خیار و … را به مشتریان عرضه می کنند.

در این روستا حسینیه ای بسیار زیبا و آرام به نام صاحب الزمان نیز وجود دارد که سابقه ساخت بنای جدید آن به سال 1347 برمی گردد و کاشی کاری زیبای آن نظر هر گردشگری را که از کنار آن گذر می کند به خود جلب می کند. ..

یادمان باشد مردم روستای پاسکالا و همه روستاهای گردشگری که هر روز پذیرای گردشگران زیادی هستند باید استراحت کنند. هنگام عبور از روستا وارد باغ های شخصی نشوید و تا حد امکان از ایجاد سروصدا در معابر باغ خودداری کنید.

پس از روستای پاسکالا راه برگشت را به سمت دربند ادامه می دهیم با گذر از کنار کافه های متعدد به همان نقطه شروع یعنی میدان سربند برمی گردیم.

متن و عکس: مهدیا رمارم

Erica Ferrell

نینجا موسیقی غرور آفرین. حل کننده مشکل متخصص حرفه ای سفر. دردسر ساز. ارتباط گر مشتاق

تماس با ما