آمار معاملات تجارت الکترونیک در شش ماهه نخست سال جاری

عنوان 20- علیریزشاه میرزایی امروز در همایش روز ملی تجارت الکترونیک اظهار داشت: ارزش اسمی معاملات تجارت الکترونیک در شش ماهه امسال یک میلیارد و 345 میلیون تومان بوده که نسبت به مدت مشابه 75 درصد افزایش داشته است. امسال. دوره سال گذشته

همچنین به گفته وی، مجموع معاملات تجارت الکترونیک در شش ماهه امسال یک میلیارد و 800 میلیون تومان بوده که نسبت به شش ماهه قبل 28 درصد افزایش داشته است. در یک سال گذشته میلیون ها تراکنش تنها در نانوایی ها به بنادر کشور اضافه شده است.

معاون بازرگانی و خدمات وزارت صنعت، معدن و تجارت میانگین حجم معاملات تجارت الکترونیک در شش ماهه نخست امسال را 734 هزار تومان عنوان کرد که نسبت به دوره قبل 37 درصد رشد داشته است. در شش ماهه سال جاری 502 هزار صوم بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 112 درصد افزایش داشته است. تعداد تراکنش های دولت الکترونیک 321 هزار تراکنش بوده که در 6 ماهه امسال نسبت به 6 ماهه قبل 17 درصد افزایش داشته است.

به گفته وی، تعداد کل کدهای فعال 183 هزار کد است که در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 45 درصد افزایش داشته است. همچنین تعداد گواهی امضای الکترونیکی نیز در شش ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل 86 درصد افزایش داشته است. بنابراین، حوزه تجارت الکترونیک نیز حائز اهمیت است و باید برای توسعه آن تلاش زیادی کرد و یکی از اقدامات لازم در این زمینه، توسعه بخش تحویل است.

تاییدیه ها در زمینه لاستیک و لوازم موبایل

شاه میرزا در زمینه عرضه لاستیک مسائلی پیش می آید که تولیدکننده در آن سود نمی برد اما عوامل توزیع سود بیشتری می برند و گفت: بنابراین این روش توزیع ناعادلانه است و اگر. ما می خواهیم آن را رفع کنیم باید توزیع شود این محصول باید در بستر الکترونیکی انجام شود تا از طریق نظارت شفافیت در عرضه ایجاد شود. بنابراین در دو هفته اخیر مصوبات خوبی در زمینه تنظیم بازار لاستیک و روغن موتور داشته ایم که بر اساس این مصوبات سعی داریم این کالاها را به صورت الکترونیکی به فروش برسانیم و یا بستر عرضه را روی بستر الکترونیکی داشته باشیم. که باید صاحبان کالا در این پلتفرم ها به خریداران معرفی شوند.موجودی واحدهای فروش باید به وضوح مشخص شود.

وی افزود: در حوزه تلفن همراه هم همین بحث را داریم و مصوب شده که سقف واردات بر اساس واردات قبلی نباشد، اما معیار رتبه بندی واردکنندگان تلفن همراه این است که چقدر گوشی تلفن همراه را به صورت شفاف عرضه کرده اند. گوشی های موجود در سیستم

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: چند روز پیش نمایندگان مجلس در جریان بررسی و تصویب لایحه هفتم قانون توسعه به اصل 48 رای مثبت دادند که بر اساس آن شرکت پست باید بستر ملی برای توزیع ایجاد کند. کالا و تجارت الکترونیک گفته می شود که شرکت ملی پست برای هر محموله یک شناسه منحصر به فرد ارائه می دهد. در این لایحه، کالاهای تجارت الکترونیک به عنوان پیام های پستی که باعث ایجاد مشکل می شوند، تعریف شده است. دولت در لایحه هفتم برنامه توسعه به شدت با این ماده مخالف است زیرا در لایحه قانون هفتم توسعه لحاظ نشده است. تا جایی که اطلاع دارم نماینده دولت در مجلس هم به این موضوع رای منفی داد. دولت به دنبال ایجاد بستر ملی و دادن هویت منحصر به فرد به همه نیست و این سازمان باید در بخش خصوصی شکل بگیرد و توسعه یابد.

John Warren

طرفدار پرشور وب. خالق تایید شده مبشر اینترنتی آزاد. برگزارکننده برنده جایزه گیمر. زامبی مادام العمر.

تماس با ما