مرضیه برومند در مراسم مهرجویی بیاناتی را بیان کرد


آفتاب نیوز :

متن بیانیه به شرح زیر است:

دوستان، همکاران و مردم ایران

در مراسم تشییع داریوش مهرجویی بازیگر بزرگ کشورمان، مانند همه دوستان و همکارانم بسیار ناراحت و نگران بودم و تمرکز کافی برای صحبت نداشتم، اما به دلیل موقعیت قانونی و تقاضای خودم همکاران سینما، متنی را از قبل آماده نکردم، به همین دلیل روی صحنه رفتم و درباره جایگاه آقایی صحبت کردم و از عشق و تأثیر اجتماعی ایشان از آثارش صحبت کردم.

پس از آن بیشتر با مسئولان فرهنگی صحبت کردم، ابتدا از حمایت آنها در برگزاری این مراسم و همچنین مراسم تشییع پیکر آتیلا پسیانی که هفته گذشته برگزار شد تشکر کردم و گفتم قدر هنرمندان را بدانند ضمن اینکه آنها زنده هستند و روح های حساس و سریع را درک می کنند و اجازه دهید کار خود را به دور از تنش و در آرامش خلق کنند.

درباره فیلمسازان جوان هم صحبت کردم و تاکید کردم که باید آنها را به خاطر استعداد برجسته شان شناخت و از آنها قدردانی کرد، زیرا در زندگی آنها نطفه به اصطلاح فیلمسازان هستند و باید شرایط برای رشد آنها فراهم شود. گفتم ما همه مردم این سرزمین هستیم، مردم و کشورمان را دوست داریم و به همین دلیل ماندیم و وطنمان را رها نکردیم.

ناگهان به یاد فجایع غزه افتادم، خواستم بگویم اگر رفتار مسئولین نسبت به هنرمندان و آثارشان تغییر می کرد که متأسفانه همینطور است، آنچه در دل داشتند، حوادث غم انگیز غزه و ملت بی خانمان سالهاست اتفاق می افتد، محکوم می شود و در آثارشان ثبت می شود، اما متأسفانه من اشتباهاً کلمه جنگ را به کار بردم.

من مثل همه هنرمندان از جنگ و خونریزی و کشتار متنفرم، هنرمندان همیشه مدافع صلح هستند، در هر گوشه دنیا هر جنایتی را محکوم می کنند و مرتکب می شوند، انتظاری جز احترام به هنر و آثارشان ندارند. که آنها هنری خلق می کنند که هدف اصلی آن نفی خشونت، جنگ، نابرابری و بی عدالتی است.

و آنچه باعث شد این متن را بنویسم احترام به نظرات سینماگران، هنرمندان و مردم ایران است و نه واکنشی به واکنش های مغرضانه و ساختگی که قبلاً تجربه کرده ام. کسانی که کارهای من را دیده اند و با آن بزرگ شده اند، می دانند من چگونه فکر می کنم.

من به عنوان مدیرعامل خانه سینما مجددا تاکید می کنم و از مدیران و مسئولان فرهنگی تقاضا دارم در رفتار خود با سینما و اهالی سینما تجدید نظر کنند.

Walker Jimenez

طرفدار تلویزیون آزاد. علاقه مندان به سفر نرد وب. گیمر. علاقه مندان به الکل ارتباط دهنده. نینجا غذا. پیشگام آبجو.

تماس با ما